PUNCA MENGAPA JERAGAT SUKAR HILANG

Jeragat…..

Sejak Rihan terlibat dengan Shaklee ni, ramai Rihan jumpa mereka yang ada masalah jeragat. Ada yang dah sampai rasa frust dan imun dengan tompokan jeragat di muka.

Dah tak percaya bahawa ada produk yang boleh menghilangkan jeragat.  Sebab dah kecewa dengan segala usaha dan produk-produk yang di cuba.

Jeragat sukar hilang, malah jadi semakin tebal dan kronik. 

KENAPA JERAGAT SUKAR HILANG

Jeragat, bintik hitam, melasma……semuanya merujuk kepada benda yang sama.

Tompokan hitam yang disebabkan oleh sel-sel kulit mati yang biasanya tumbuh di hidung, bawah mata dan sekitar kawasan muka.

1. SALAH GUNA PRODUK

Kebanyakan lambakan produk di pasaran yang digembar-gemburkan boleh menghilangkan jeragat dengan cepat, mengandungi bahan kimia atau racun. Jeragat cepat hilang kerana bahan kimia tadi sebenarnya akan menghakis kulit kita dan menyebabkan kulit jadi rosak dan semakin nipis.

Bila kulit muka rosak dan semakin menipis, lama kelamaan bukan dapat selesaikan masalah jeragat, malah jadi bertambah teruk.

2. MENGABAIKAN PUNCA JERAGAT

Banyak punca yang menyebabkan kulit muka kita berjeragat. Salah satu faktor ialah sinar uv matahari. Sebagai contoh, seseorang yang selalu keluar bekerja di ‘site’. Maka mereka banyak terdedah keapada cahaya matahari yang menyebabkan jeragat timbul.

Sekiranya kita faham yang masalah jeragat ini berpunca dari cahaya matahari, maka kita perlu cuba untuk mengambil langkah-langkah seperti

a.  Menggunakan pelindung @ sunblock untuk menghalang sinar uv dari merosakkan kulit.

- Pastikan krim pelindung yang kita guna adalah yang semulajadi, selamat tanpa bahan kimia. Boleh baca  lebih detail di  'sini'

b. Mengurangkan pendedahan kepada cahaya matahari - memakai topi, payung
c.  Memastikan membersihkan muka supaya segala kekotoran tidak terkumpul di kulit.

- Pencuci muka Nutriwhite daripada Shaklee sememangnya pencuci muka yang sangat sesuai untuk     jeragat. Sumber semulajadi yang terbaik dan terpilih digunakan agar ia benar-benar selamat dan berkesan mengatasi jeragat. Sila baca 'pencuci muka terbaik untuk jeragat'

Di sini Rihan kongsikan juga info bagaimana untuk menghilangkan jeragat cepat & selamat.


KONSULTANSI

Ramai yang menggunakan produk Shaklee telah berjaya mengatasi masalah jeragat mereka. Pastikan jeragat ini di rawat segera kerana jika dibiarkan bintik-bintik hitam ini boleh menjadi semakin kronik hingga membentuk tompokan hitam.

Untuk sebarang pertanyaan atau konsultansi, sila hubungi Rihan. InsyaAllah, Rihan akan bantu anda semua untuk menghilangkan jeragat.

Rihan 012-2404057
Facebook : Norihan Maelah
Instagram : norihan_m
COD : Kajang, Bangi, Sungai Ramal, Sungai Chua, #IUKL,#Uniten dan kawasan sekitar
Kawasan lain : Perkhidmatan Poslaju disediakan


-