CARA HILANGKAN JERAGAT DENGAN CEPAT DAN SELAMAT


Jeragat muka sangat-sangat menganggu keyakinan dan penampilan diri. Macam-macam akan kita cuba buat untuk menghilangkan jeragat.

Dari pengalaman Rihan sendiri, masalah jeragat adalah yang paling ketara bila usia semakin meningkat. Tapi kalau kita tengok,  zaman sekarang, bukan hanya mereka yang berumur 30-40an sahaja yang mengalami masalah jeragat ini. Ada dari kalangan remaja juga dah mengalami masalah yang sama.

Apa sebenarnya punca jeragat? Bagaimana jeragat terjadi? Bagaimana cara hilangkan jeragat?
Antara punca popular bagi jeragat ialah
- Hormon yang tak stabil
- Sinar uv
- Pengambilan pil perancang
- Ubat-ubatan

Bintik-bintik hitam jeragat ini jika kita biarkan tanpa rawatan boleh bertambah dan jadi semakin terang. Boleh juga merebak sehingga menjadi tompokan hitam. Bagi puan yang masih tercari-cari produk untuk jeragat, di sini Rihan nak kongsikan satu set asas untuk meghilangkan jeragat.

Set Asas Jeragat ini terdiri daripada 2 item iaitu GLA Compex dan Vitamin C dengan teknologi istimewa Sustained Release. 

GLA Complex
GLA Complex

Gamma Lenolenic Acid (GLA) penting untuk kestabilan hormon. GLA menghilangkan jeragat dengan membantu mengawal paras hormon Estrogen dan Testosteron dalam tubuh kita. Bila hormon stabil, kulit akan jadi sihat dan kuat. Senanglah jeragat hilang.
 
GLA Complex ni adalah terbaik kerana ia ada 2x ganda lebih GLA berbanding produk lain dipasaran. Selain itu, GLA Complex juga ada vitamin E yang memulihkan sel jeragat, menegang dan mencerahkan bintik-bintik hitam jeragat.


Sustained Release Vitamin C 

Bila mencecah usia 30an, kulit kita semakin kurang menghasilkan kolagen. Sel-sel kulit lebih mudah rosak kerana kulit semakin tidak kuat. Bila sel-sel kulit rosak, ia akan bertukar ke warna hitam dan membentuk jeragat.

jeragat

Vitamin C mengandungi kolagen yang akan membaikpulih kulit yang rosak dan meningkatkan ketahanan kulit. Pengambilan secara konsisten boleh mencerahkan kulit, menghilangkan jeragat dan juga mencegah jeragat baru dari tumbuh.

Yang lebih istimewanya, Vitamin C ini adalah bersifat Sustained Release, Maknanya, setiap jam 100mg vitamin C akan disalurkan ke dalam darah. Satu tablet mengandungi 500mg, maka puan akan mendapat bekalan Vitamin C didalam darah selama 5 jam secara berterusan. Kulit yang rosak akan dapat dipulihkan dan jeragat semakin pudar.

Masalah jeragat sedikit sebanyak menjadi tekanan pada diri dan boleh menyebabkan kurang rasa keyakinan terutama bagi mereka yang banyak berurusan dengan orang ramai. Jangan biarkan masalah jeragat puan berterusan dan jadi semakin kronik. 

Boleh hubungi Rihan untuk sebarang pertanyaan, tempahan atau konsultansi.
 
Rihan 012-2404057
Shaklee ID : 1236334 (Mohd Asri)
Facebook : Norihan Maelah
Instagram : norihan_m
COD : Bangi, Kajang, Sungai Ramal, Sungai Chua, IUKL, Uniten dan kawasan sekitar.