VIVIX SHAKLEE MEMBANTU PESAKIT DIABETES

Penyakit kencing manis atau diabetes adalah satu penyakit popular bagi rakyat Malaysia. Jumlah penghidap diabetes di Malaysia meningkat setiap tahun. Walaupun bukan satu penyakit yang berjangkit, kencing manis boleh mengancam nyawa sekiranya tidak dikawal.

Menurut statistik yang dikeluarkan melalui kajian Kesihatan dan Morbiditi Kebangsaan 2015, 17.5% rakyat Malaysia yang berusia 18 tahun dan ke atas menghidap diabetes. Secara umumnya, ia dikaitkan dengan gaya hidup yang tidak sihat. Risaukan....

Bila sebut jer kencing manis, perkara pertama yang terlintas di fikiran saya ialah luka yang lambat sembuh.

Penyakit kencing manis ialah keadaan apabila paras gula (glukosa) dalam darah adalah melebihi paras normal. Diabetes terjadi apabila pankreas dalam badan tidak lagi dapat menghasilkan insulin atau insulin tidak berfungsi dengan berkesan. Makanan yang kita makan akan bertukar kepada gula. Insulin ini akan digunakan untuk membawa gula dalam saluran darah ke dalam sel dan tisu. Apabila insulin tidak cukup, gula tidak boleh dibawa ke dalam sel dan tisu. Jadinya paras gula dalam badan akan meningkat.

Apabila usia semakin meningkat, risiko untuk terkena penyakit diabetes ini adalah lebih tinggi lebih-lebih lagi jika anda memang sukakan makanan atau minuman manis seperti air berkarbonat, kek, gula-gula, kuih muih yang manis dan coklat. 

Diabetes juga boleh mengakibatkan komplikasi lain seperti kerosakan buah pinggang, mata, jantung dan saraf. Pesakit diabetes juga berisiko tinggi untuk mendapat penyakit jantung atau angin ahmar.

Vivix Shaklee Membantu Mengawal Penyakit Diabetes

Vivix Shaklee berupaya membantu mengatasi penyakit-penyakit kronik dari puncanya, inshaAllah. Bagi pesakit diabetes, pengambilan Vivix sangat-sangat membantu kerana kandungan resveratrolnya berupaya memulihkan sel-sel badan kita ke tahap yang paling jauh iaitu DNA. Pengambilan Vivix boleh membantu membaikpulih sel-sel pankreas supaya ia dapat berfungsi semula dengan baik.

Resveratrol juga merupakan sumber antioksidan yang sangat baik dan boleh membantu mencegah rintangan insulin. Apabila badan mengalami rintangan insulin, lebih banyak iinsulin akan dihasilkan untuk mengawal paras gula dalam darah dan ini meninggikan risiko mendapat kencing manis.

Sekiranya terluka, kadar penyembuhan untuk pesakit diabetes sangat lambat sehinggakan ada yang sampai ke tahap luka dijangkiti kuman dan anggota badan yang terlibat terpaksa dibuang. Dengan pengambilan Vivix, kandungan Polifenol Anthocyanins dapat membantu menyembuhkan luka dengan lebih cepat.

Sekiranya anda, pasangan anda atau orang tersayang anda menghidap diabetes, dapatkan Vivix sekarang untuk membantu mengawal diabetes. Kesihatan itu adalah satu anugerah yang tidak ternilai.

Shaklee Independent Distributor
Norihan Maelah (ID 1236334)
Whataspp : 012-2404057
Facebook : Norihan Maelah
Instagran : norihan_m
COD :Sungai Ramal, Sungai Chua, Kajang, IUKL, Uniten, Bangi