CARA-CARA ELAK JERAGAT TEBAL JADI SEMAKIN KRONIK

Bintik hitam boleh merebak menjadi lebih teruk hingga membentuk tompok jeragat. Bila dah sampai ke peringkat ini, jeragat tebal akan jadi lebih susah untuk hilang. Jadi, kita mesti pastikan jeragat tidak semakin bertambah dan jadi lebih kronik.

Antara petua-petua atau amalan-amalan yang boleh kita praktiskan untuk elak jeragat ialah dengan

1. Elakkan Panas Matahari

Waktu yang paling wajar dielakkan dari sinar matahari ialah dari pukul 10 pagi sampai 4 petang. Bila banyak terdedah kepada sinar matahari, jeragat yang sedia ada akan jadi makin besar dan tebal.

Sel-sel kulit akan mudah rosak akibat sinar uv yang boleh tembus hingga ke bawah permukaan kulit.

2. Lindungi Kulit

Pakai pelindung apabila perlu keluar ke kawasan panas. Kita boleh pakai topi atau payung. Selain dari itu, kita boleh juga menggunakan baju lengan panjang dan tidak jarang. Ini dapat memberikan sedikit perlindungan pada kulit kita.


3. Kurangkan pengambilan gula putih

Cuba kurangkan manis dalam makanan dan minuman. Gula putih sebenarnya toksik pada tubuh. Untuk anda yang nak hilangkan jeragat tebal, adalah sangat digalakkan untuk tidak mengambil gula putih.

Biarkan kulit kita menggunakan vitamin yang ada untuk melawan jeragat.

4. Air Putih

Perlu minum air putih dengan secukupnya. Bila cukup air, kulit akan lebih segar. Kulit kering juga merupakan salah satu punca  jeragat.


Selain dari mengamalkan petua-petua di atas, saya nak kongsikan 2 pilihan lain untuk mengatasi jeragat. Gunakan vitamin yang memang telah terbukti berkesan dan selamat.

Pilihan 1 - Vivix

Antioksidan yang tinggi sangat penting untuk melawan sel jeragat. Vivix merupakan sumber antioksidan yang paling baik. Sebab vivix boleh merawat jeragat hingga ke peringkat sel. Sel yang lemah akan di baik pulih.

Anda boleh baca bagaimana kandungan reseveratrol dalam vivix akan merawat jeragat di sini

Pilihan 2 - Set Bajet Jeragat

Set ini terdiri dari kombinasi 2 item iaitu GLA dan Sustained Release Vita C. Set ini juga amat berkesan dalam membantu anda yang berjeragat.

Klik sini untuk lebih info

Saya percaya bagi anda yang mengalami masalah jeragat, mesti akan berusaha untuk mengatasinya. Hubungi saya untuk konsultansi lanjut tentang jeragat. Juga untuk pembelian produk.

Sila whatsapp ke 012-2404057 (Rihan)