BAGAIMANA RESVERATROL DALAM VIVIX MEMBANTU PENYAKIT TIROID

Baru-baru ni ada yang bertanya tentang tiroid, so hari ni saya rasa saya nak tulis tentang tiroid. Apa itu tiroid dan apa fungsi sebenar tiroid?

Tiroid ialah organ yang terletak di leher manusia. Fungsinya ialah mengeluarkan hormon tiroid seperti Thyroxine (T4) dan Triiodothyronine (T3). Hormon-hormon ini mengawal metabolisma manusia, memberi keupayaan kepada tubuh badan untuk memproses makanan menjadi tenaga.

vivix untuk tiroid

Antara orang-orang yang berisiko menghadapi masalah kelenjar tiroid ialah :-

* kaum wanita
* faktor genetik
* berusia lebih 60 tahun
* perokok
* menghidapi sakit pituitari atau endokrin yang lain

Ada 2 jenis penyakit tiroid yang utama :

1. Hipertiroidisme
- Bagi kes hipertiroidisme, kadar hormon tiroid T3 dan T4 adalah lebih tinggi daripada orang biasa. Antibodi di dalam badan akan menyebabkan tiroid membesar dan berfungsi dengan lebih aktif dan mengeluarkan lebih hormon.

Antara tanda-tanda orang yang mempunyai masalah hipertiroid ialah:

* Bengkak di leher
* Degupan jantung bertambah, sentiasa berdebar-debar
* Kerap membuang air besar
* Mudah marah
* Jari tangan menggeletar
* Terasa panas
* Tekanan darah naik
* Sering berpeluh
* Keguguran rambut
* Mata menjadi besar
* Mengalami kesukaran untuk tidur

2. Hipotiriodisme
- Hipotiriodisme pula ialah apabila hormon tiroid tidak cukup dan ini akan memperlahankan sistem tubuh badan.

Antara simptom hipotiroid ialah:
* Badan menjadi gemuk
* Denyutan jantung lambat
* Wajah bengkak
* Kulit kasar dan kering
* Badan sering terasa sejuk dan lemah
* Ingatan terganggu dan lemah

Sel-sel dalam badan kita ni mempunyai jangka hayatnya tersendiri. Setiap sel yang normal akan membahagi dan kemudiannya mati. Sel-sel yang mati ini akan digantikan dengan sel yang baru. Penyakit terjadi apabila sel-sel yang rosak tadi tidak mati. Dan sel-sel ini akan terus membahagi dan menghasilkan sel-sel yang juga rosak dan tidak diperlukan oleh badan kita. Sekiranya puan disahkan menghidapi tiroid samada hiper atau hipo, saya sangat sarankan puan mengambil Vivix dari Shaklee sebagai supplement harian. 

Kenapa VIVIX ?

resveratrol
Vivix mengandungi resveratrol dan sangat eksklusif. Ianya adalah sumber anti-oksidan terbaik di dunia, Mempunyai kelebihan 10 kali ganda resveratrol dengan gabungan 15 polyphenol. Keistimewaan Vivix ialah ia boleh tembus hingga ke peringkat DNA. Vivix melindungi dan meningkatkan prestasi sel dalam badan. Dengan mengambil Vivix, sel-sel yang telah rosak akan dirawat dan dipulihkan. 

Berikut adalah feedback dari mereka yang telah mengambil Vivix untuk masalah tiroid dan mendapat kesan yang sangat baik.

Bagaimana nak order Vivix? Boleh hubungi saya. Vivix ni bukan sahaja beri kesan positif untuk masalah tiroid tapi juga untuk memelihara kesihatan secara menyeluru dan juga anti-penuaan sebab Vivix bertindak hingga ke peringkat DNA dalam sel tubuh badan kita.

SHAKLEE Independent Distributor
Norihan Maelah (ID 1236334)
Whatsapp : 012-2404057
FB : Norihan Maelah
IG : norihan_m 
COD area: Sungai Ramal, Sungai Chua, Kajang, IUKL, Uniten, Bangi