ATASI JERAWAT SECARA BERKESAN DENGAN SET JERAWAT SHAKLEE

Bila sebut jer jerawat, mesti rasa tak suka kan. Memang tak naklah ada jerawat naik kat muka. Macam-macam caralah kita buat nak hilangkan jerawat lebih-lebih lagi bila naik kat muka. Jerawat ni ada macam-macam jenis. Dalam bahasa biasa kita pun mesti selalu dengar jerawat pasir, jerawat batu, jerawat bernanah


Nak kulit bebas jerawat? Susah ke nak jerawat hilang? Ada cara dia dan alhamdulillah, ramai yang dah berjaya mengatasi masalah jerawat ni. Tampil dengan kulit yang lebih sihat, cantik, licin. Parut-parut jerawat pun semakin menghilang.

Jerawat ni berlaku bila liang roma tersumbat dengan minyak dan sel-sel kulit mati. Bila hormon tak stabil, kilang minyak hasilkan minyak secara berlebihan  dan sebabkan liang roma tersumbat. Lama-lama bakteria akan ada dan membiak. Jadinya timbul radang @ jerawat pada kulit kita.

Banyak perkara yang mempengaruhi hormon kita macam peringkat remaja, kehamilan, pengambilan pil perancang. Sebab tu amat penting untuk kita stabilkan dulu hormon dengan bahan2 pemakanan semulajadi.

Bahan-bahan semulajadi yang boleh diambil untuk masalah jerawat ni, boleh saya rangkumkan dalam SET JERAWAT SHAKLEE yang terdiri dari :-

GLA COMPLEX

GLA Complex penting untuk stabilkan hormon. GLA mengawal hormon estrogen dan testoteron dalam badan kita. Bila hormon stabil, fungsi badan juga akan stabil. Masalah jerawat akan dapat di atasi. InshaAllah.

SUSTAINED RELEASE VITA C

Vitamin C juga penting untuk merawat masalah jerawat. Ia berfungsi sebagai antioksidan dan penting dalam penghasilan kolagen.  Ia membantu melindungi kulit dari radikal bebas dan kekotoran yang merosakkan kulit. Bila radikal bebas meningkat di kawasan kulit, pegeluaran sebum akan meningkat dan akhirnya terjadi jerawat.

GARLIC COMPLEX 

Bawang putih....
Memang banyak kelebihan bawang putih tapi kita mesti tak lalu nak telan bawang putih mentah. Garlic Complex penting untuk merawat jerawat kerana ia berfungsi untuk menghapuskan bakteria. Bila ada jerawat, bakteria mudah merebak akibat daripada sentuhan yang kerap. Selain daripada sentuhan, apabila jerawat pecah, bakteria akan merebak ke permukaan kulit di sekitar dan menyebabkan jerawat baru tumbuh.

Sebab itu penting untuk kita ambil Garlic Complex kerana ia mempu menbunuh bakteria tadi, dan dapatlah kulit yang licin dan bebas jerawat.

Produk-produk di atas, akan memberikan kesan yang optimum jika dimakan dengan cara yang betul. InshaAllah, saya akan membantu anda untuk kesan yang terbaik. Sebagai pengedar Shaklee saya tentunya mahukan yang terbaik untuk pelanggan-pelanggan saya.

Hubungi saya untuk atasi masalah jerawat anda dengan SET JERAWAT SHAKLEE.

Rihan 012-2404057
 

 

Garlic Complex daripada Shaklee akan mengatasi punca ke-3 iaitu pembiakan bakteria.
Pembiakan bakteria berlaku dalam 2 keadaan iaitu :
  • Pertama, sentuhan yang kerap. Sebab itulah cik puan mesti kurangkan sentuhan pada wajah yang berjerawat.
  • Kedua, bakteria yang terdapat pada jerawat yang pecah akan merebak ke persekitaran wajah dan akan mencipta jerawat baru.
Malah Garlic Complex juga sangat baik untuk wajah yang terlalu berminyak. Selain menyebabkan jerawat, kulit berminyak juga mengundang bakteria.
- See more at: http://norfaziela.com/garlic-nyahkan-bakteria-jerawat/#sthash.Xb5QKQa6.dpuf