OBESITI DI KALANGAN KANAK-KANAK, ELAKKAN DARI AWAL

Masalah berat badan berlebihan @ obesiti sekarang ini semakin  membimbangkan kerana ia bukan hanya melibatkan golongan dewasa malah turut melibatkan kanak-kanak. Bagi golongan ini bukan kurus yang dititikberatkan tetapi lebih kepada sihat dan tidak obes.

Masalah obesiti ini bukanlah satu penyakit tetapi ia sebenarnya amat membimbangkan kerana mereka ini berisiko untuk menghidap penyakit-penyakit lain. Antara punca yang dikenalpasti menjadi penyebab kepada masalah ini ialah cara pengambilan makanan yang tidak sihat dan seimbang.


Mealshake boleh membantu kanak-kanak obes ini dengan memberikan rasa kenyang yang lebih lama dan membekalkan tenaga. Rasa kenyang ini akan menyebabkan kanak-kanak ini kurang mengambil makanan-makanan lain yang tidak berkhasiat. Ini seterusnya membantu proses untuk kurus berlaku.

kenyang

Mealshake juga rendah kolestrol dan sangat sesuai untuk golongan ini. Didatangkan dengan perasa vanila yang pastinya digemari kanak-kanak dan sangat mudah untuk disediakan.

Selain daripada Mealshake, Omega Guard juga boleh membantu mengatasi masalah obesiti ini. Mengandungi Omega 3 yang akan membakar lemak-lemak dan seterusnya membantu kanak-kanak ini mendapat berat badan yang ideal.

Gandingan mantap Mealshake dan Omega Guard ini semestinya akan membantu kanak-kanak obes ini untuk menurunkan berat badan mereka. 

omega guard
Sila hubungi saya untuk dapatkan produk gandingan mantap ini.

Rihan 012-2404057
Shaklee ID 1236334
Facebook : Norihan Maelah
Instagram : norihan_m

Saya adalah pengedar Shaklee bagi kawasan Kajang dan Bangi. Perkhidmatan COD bagi kawasan sekitar dan Poslaju bagi seluruh Malaysia.