KRIM JERAGAT SEMULAJADI YANG BERKESAN UNTUK PUDARKAN JERAGAT

Assalamualaikum semua...
Semoga semua sihat dan ceria hendaknya.

Muka berjeragat? Bila tengok muka kat cermin, alamak banyaknya jeragat. Bukan tak jaga muka, macam-macam dah buat, macam-macam produk dah guna. Tapi? Tak nampak pun hasilnya. Mesti rasa kecewakan.

Jeragat ialah sejenis radang yang berlaku pada kulit disebabkan oleh kesan radikal bebas.  Kulit kita bertindakbalas secara semulajadi untuk melawan sinar uv matahari dengan menghasilkan melanin @ pigmen gelap. Melanin ini terhasil dengan lebih banyak  hingga membentuk jeragat.

Suka sangat saya nak pesan, jeragat ni kalau nak pudar atau hilangkan janganlah guna krim yang ada bahan kimia merbahaya dan membuatkan kulit kita mengelupas.

Kenapa?

Sel-sel kulit kita menghasilkan protin melanin untuk lindung kulit kita dari panas matahari. Dalam cahaya matahari ada sinar UVA dan UVB yang boleh merosakkan kulit muka kita. Sinar uv matahari ini memang salah satu utama punca jeragat tumbuh.

Bila kulit kita mengelupas, maknanya kulit kita dah jadi semakin nipis. Lapisan epidermis (lapisan luar kulit) dah rosak. Bila sel-sel kulit kita dah mati, macamana kita nak elakkan diri dari sinar uv. Sel-sel yang mati ni boleh berlaku hingga jauh ke dalam lapisan dermis. 

Memang sel-sel kulit kita ada kitaran 27 hari untuk di ganti. Kita perlu tahu yang sel-sel kulit yang digantikan hanya di lapisan epidermis (lapisan luar) sahaja. Macamana dengan sel-sel yang rosak di lapisan dermis? Ya....sel-sel rosak di lapisan tersebut tidak diganti.

Jadinya tindakan kita menggunakan krim yang membuat kulit mengelupas ini sebenarya tidak membantu langsung usaha untuk pudarkan jeragat atau hilangkan jeragat. Krim-krim sebegini biasanya mempunyai bahan-bahan kimia seperti merkuri dan hidrokuinon untuk menghalang melanin. Masalah jeragat tak selesai, takut nanti masalah pula yang timbul.

Bagi mengatasi masalah jeragat ini, kita boleh pilih produk yang selamat dan menggunakan bahan-bahan yang 100% semulajadi. Krim ini juga telah melalui kajian terperinci dan lulus Landmark Study iaitu kelulusan dan pengiktirafan dari pihak luar yang tiada berkepentingan dalam produk atau syarikat.

SPOT WHITENING TREATMENT 


 1. Memudarkan dan menghilangkan tompok-tompok jeragat serta membaiki kesan-kesan jeragat dengan cepat

2. Kuasa pencerahan dari ekstrak Peony dan Likoris berkesan untuk mencerahkan, melindungi serta menghilangkan radang kulit seperti jeragat dan jerawat.

3. Mengandungi vitamin C aktif yang membantu pencerahan dan menjadikan kulit lebih halus dan meratakan tona kulit agar sekata.

ULTIMATE PROTECTION WHITENING LOTION SPF 15


1. Kaya dengan pati Mulbery bagi mencegah kerosakan kulit akibat terdedah kepada cahaya matahari yang menjadi punca jeragat.

2. Mengandungi Mountain Arnica bagi menghilangkan radang kulit seperti jeragat dan jerawat serta melembapkan kulit.

3. Membantu membina daya ketahanan kulit yang sering terdedah kepada persekitaran dan menghalang jeragat baru timbul.

Sila hubungi saya untuk dapatkan krim pencerah jeragat SPOT WHITENING CREAM dan ULTIMATE PROTE TION WHITENING LOTION SPF 15 ini. Saya juga akan memberikan konsultansi berkesan.

Rihan 012-2404057
ID  : 1236334
FB : Norihan Maelah
IG : norihan_m