NAK CANTIK CEPAT? AWAS KANDUNGAN MERKURI DALAM PRODUK KECANTIKAN

Merkuri @ air raksa @ Hg ialah sejenis logam dalam bentuk cecair yang berwarna perak dan tidak berbau. Dalam industri produk kecantikan, merkuri sangat popular bagi tujuan memutihkan @ mencerahkan kulit muka.
bahan kimia

Kesannya sangat cepat,  'instant', sampai kita pun rasa teruja nak mencuba. Ya lah...orang perempuan manalah yang tak suka bab-bab nak cantik ni kan. Semua orang pun nak cantik.

merkuri

Jangan uolllsss...
Walaupun harganya murah dan nak cepat cantik, janganlah sampai membahayakan diri sendiri ya. Nanti takut, dapatlah putih dan cantik setahun dua, lepas tu merana menanggung kesan-kesan buruknya.

Kesan negatif merkuri pada kesihatan kita adalah dalam tempoh jangka masa yang panjang. Walaupun cuma disapu ke permukaan kulit, merkuri mudah diserap masuk ke dalam darah, masuk ke sistem saraf dan mengganggu sistem badan kita.

Seminggu dua mungkin kita tak nampak lagi kesan buruknya. Bayangkan bila kita gunakan produk kecantikan yang mengandungi merkuri ini setiap hari. Maknanya setiap harilah bahan kimia ini diserap masuk ke dalam darah kita. Kalau setahun dua?

Dah berapa banyaklah bahan kimia ni masuk dalam badan kita. Antara kesan-kesan keracunan merkuri ialah :-
- kerosakan saraf, kulit rasa gatal dan terbakar
- emosi tidak stabil
- warna kulit pudar dan mengelupas
- ingatan yang kurang baik
- kanser

bahan kimia

Kita mesti jadi pengguna yang bijak dan berhati-hati apabila membeli produk kecantikan. Jangan mudah terpengaruh dengan janji-janji atau omong-omong yang kata boleh putih dalam masa yang singkat.

Kita boleh semak dulu label dan pastikan kandungan produk kecantikan tu tiada merkuri atau  bahan-bahan lain yang tidak perlu ada. Jangan jadi mangsa pada lambakan produk kecantikan yang merbahaya.

Adalah lebih baik jika kita gunakan produk kecantikan yang semulajadi dan bebas bahan kimia. Dan yang paling penting selamat. Nak dapatkan produk ni, boleh hubungi saya.

Rihan 012-2404057
Shaklee ID : 1236334
Faceboook : Norihan Maelah
Instagram : norihan_m