ESP Shaklee Dan Ibu Menyusu

Ramai ibu-ibu yang menyusukan anak suka memilih ESP (Energizing Soy Protein) sebagai makanan tambahan harian mereka. Apa sebenarnya ESP? ESP adalah minuman protein yang diperbuat dari soya non-gmo dan diproses secara selamat.


ESP memberi banyak kelebihan bagi ibu menyusu.

1. ESP membantu memberi tenaga



ESP Shaklee boleh memberikan tenaga yang berpanjangan kerana indeks glimesiknya yang rendah. Proses menyusu bayi memang memenatkan dan ibu memerlukan tenaga yang banyak untuk memenuhi permintaan penyusuan bayi dan juga ibu sendiri.

2. ESP membekalkan protin 



Menurut Ohio State of University, ibu menyusu memerlukan 71 gram protin setiap hari. 71 gram ini diperlukan oleh badan ibu sendiri dan juga untuk menghasilkan susu. Pengambilan ESP akan membekalkan protin kepada ibu menyusu.

Protin turut membantu pembentukan sel maka bayi juga akan mendapat khasiat protin dari susu ibu, Bayi amat memerlukan protin untuk proses tumbesaran.

3. Kulit ibu akan lebih gebu dan cantik



Ini pula adalah bonus bagi ibu yang menyusukan bayi. Kulit ibu akan lebih gebu, halus dan cerah. Ini disebabkan oleh kandungan protin di dalam ESP akan membaiki tisu dan juga membina tisu-tisu baru. Maka ibu menyusu akan mendapat tekstur kulit yang lebih halus dan gebu.

4. Atasi Pigmentasi



Ramai ibu yang ada jeragat semasa menyusu bayi. Ini mungkin disebabkan badan ibu kekurangan nutrisi. Jadi nutrisi di dalam ESP Shaklee boleh membantu mengatasi masalah jeragat ini.

5. Baik Untuk Hormon
ESP Shaklee mengandungi isoflaven yang sangat baik untuk hormon wanita. Ini boleh membentu masalah keguguran rambut yang selalu dialami oleh ibu menyusu. Ia juga boleh membantu mengatasi masalah ekzema.

Bagaimana nak dapatkan ESP? Hubungi saya untuk mendapatkan produk Shakleee anda pada hari  ini,

Norihan Maelah (ID 1236334)
Tel : 012-2404057
FB : Norihan Maelah
COD - Sungai Chua, Sungai Ramal, Kajang, Bangi
Pos : Ke seluruh Malaysia