HILANGKAN JERAGAT DENGAN VITAMIN E COMPLEX

Bila usia semakin meningkat, jeragat pun makin menebal hingga membentuk tompokan hitam. Tak kan bila dah jadi sampai macam tu, baru kita nak tercari-cari produk untuk menghilangkan jeragat.

Bag kesihatan dan juga kecantikan kulit, vitamin E sangat penting. Mungkin ramai yang tak tau sebenarnya vitamin E ialah vitamin yang sangat bagus untuk hilangkan jeragat.



BAGAIMANA VITAMIN E MENGHILANGKAN JERAGAT?

1. Dengan Cara Melawan Sinar UV

Kita dah tau kan yang sinar uv dari matahari adalah salah satu punca timbulnya  jeragat. Dan memang kita akan berhadapan punca ni setiap hari. 

Even kalau kita duduk di kawasan teduh pun, sinar uv masih lagi boleh sampai ke kita.Lagilah kalau kita memang terlibat dengan kerja-kerja yang memerlukan kita terdedah pada cahaya matahari.Memang sangat-sangat mengundang kepada masalah jeragat.

Terdapat kajian yang menunjukkan pengambilan vitamin E boleh menghalang sel dari rosak pada kadar 57%. 

Bagaimana?

Vitamin E akan meneutralkan kesan sinar Uv yang boleh merosakkan kulit. Jadinya, kulit kita terlindung daripada punca jeragat.

2. Merawat Sel Rosak

Apabila sel-sel kulit kita rosak atau mati, lama kelamaan ia akan membentuk jeragat. Vitamin E tinggi antioksidan dan ini akan melindungi kulit kita dari rosak.

Rihan bagi contohlah ya....

Kita tengok buah epal, kekal segar walaupun kita tak letak dalam peti sejuk. Sebab kulit epal tinggi antioksidan dan boleh melindungi epal dari rosak.

Cuba kalau kita dah kupas epal, jangan letak dalam peti ais, sekejap jer epal tu akan mula bertukar warna jadi lebamkan. Kalau lebam kat epal, kat kulit kita kira kulit kita rosak dan boleh membentuk jeragat.

Macam tu jugaklah kulit kita, Vitamin E yang tinggi antioksidan akan menjaga kulit kita dari rosak. Vitamin E ni umpama pelindung matahari atau sunblock dari dalam.

3. Anti Penuaan

Jeragat ialah salah satu tanda penuaan sel. Biasa pun bila umur dah mula masuk 30-40an masalah jeragat akan jadi lebih ketara.

Vitamin E Complex mampu pelihara sel untuk melambatkan penuaan. Selain daripada tu, ia akan mengurangkan bintik hitam, kurangkan kedut, parut dan masalah kulit yang lain.

TESTIMONI

VITAMIN E SHAKLEE

HUBUNGI DAN KONSULTANSI

Walaupun jeragat tidak menyakitkan, bertindaklah segera untuk menghilangkan jeragat ini. Jangan biarkan masalah jeragat ini semakin kronik. Lagi cepat anda bertindak, maka lebih cepat jeragat hilang.


Hubungi Rihan untuk sebarang konsultansi atau pesanan. Rihan akan berikan servis yang terbaik dan bantu anda semua untuk menghilangkan jeragat.

Rihan 012-2404057
Shaklee ID : 1236334
Facebook : Norihan Maelah
Instagram : norihan_m