ATASI MASALAH RAMBUT GUGUR DENGAN NOURISHING SCALP TREATMENT

Kita selalu dengar kata-kata ni kan 'Rambut adalah mahkota wanita'. Sebenarnya tak kiralah perempuan atau lelaki, rambut adalah satu anugerah yang penting.Lelaki juga akan kelihatan lebih segak dengan rambut yang hitam dan lebat.

Jadi kalau rambut gugur, memang merupakan satu masalah yang merimaskan. Kalau kat dalam bilik air tu, penuhlah dengan rambut yang gugur. Kalau bersikat pulak, banyaklah rambut yang melekat pada sikat kita. 

BAGAIMANA NOURISHING SCALP TREATMENT MEMBANTU MENGATASI KEGUGURAN RAMBUT?
WA 012-2404057

PUNCA-PUNCA KEGUGURAN RAMBUT

Masalah rambut gugur bukanlah perkara yang pelik. Jom kita tengok dulu apa punca-punca yang menyebabkan rambut gugur :-
 keguguran rambut
1. Stress
Kadang-kadang setiap hari kita berdepan dengan pelbagai perkara yang boleh menyebabkan stress. Macam kesesakan jalan raya, bebanan kerja, penat. Stress boleh menjadi penyebab keguguran rambut berlaku.

2. Bahan Kimia dalam Produk Rambut
Syampu-syampu biasa yang ada dipasaran kebanyakan mengandungi bahan kimia merbahaya yang boleh merosakkan rambut. Lama kelamaan rambut akan mula gugur.

3. Penurunan hormon Estrogen 
Ni biasa terjadi pada kaum wanita selepas bersalin. Semasa hamil, kadar hormon estrogen tinggi menyebabkan kulit kepala sihar dan akar rambut kuat. Jadi pertumbuhan rambut adalah baik. Tetapi selepas bersalin, kadar estrogen ni akan menurun menyebabkan akar rambut longgar dan rambut mudah gugur.

4. Kekurangan Nutrisi
Apabila tubuh badan kita tidak cukup nutrisi, rambut tidak dapat tumbuh dengan baik. Kekurangan nutrisi ini akan menyebabkan otak menghantar signal untuk mengambil nutrisi daripada rambut, Ini disebabkan rambut tidak mempunyai fungsi yang penting dalam aktiviti harian individu. 

NOURISHING SCALP TREATMENT ATASI KEGUGURAN RAMBUT
WA 012-2404057
 
Gabungan 10 vitamin, mineral dan herba yang menyuburkan kulit kepala dan rambut. Menormalkan kulit kepala untuk menyediakan persekitaran untuk rambut yang lebat dan sihat. Juga akan meningkatkan sinar, warna, ketebalan dan tekstur rambut.

rambut gugur
  • Memberi tenaga pada folikel rambut. Kandungan Swertia dan ginseng merangsang peredaran darah dengan lembut dan membekalkan tenaga untuk bebuli rambut.
  • Panthenol boleh menguatkan rambut dan juga akan melembutkan rambut.
  • Mengandungi minyak daun pokok teh yang boleh membantu mengelak folikel rambut dari tersumbat. Juga melindungi rambut daripada stress dan kulit kepala rasa lebih selesa.
  • Mengurangkan kesan berminyak pada rambut dengan mengawal keseimbangan minyak dan kelembapan kulit kepala. 
HUBUNGI

Rihan cadangkan bagi sesiapa yang mengalami masalah rambut gugur ni, bertindaklah segera. Sebelum rambut yang ada jadi semakin nipis dan lama kelamaan menjadi botak, Hubungi Rihan untuk sebarang pertanyaan atau konsultansi.

Rihan 012-2404057
Shaklee ID : 1236334
Facebook : Norihan Maelah
Instagram : norihan_m