Cara Atasi Rambut Gugur Dengan Cepat dan Berkesan

Anda sedang mengalami masalah rambut gugur?

Anda dah cuba macam-macam cara tapi rambut gugur juga.

Rihan faham dan Rihan ada cara untuk bantu anda. Rihan dah bantu ramai wanita dan juga lelaki yang ada masalah rambut gugur.

Di bawah ini Rihan ada sediakan satu video tentang bagaimana cara nak selesaikan masalah rambut gugur anda dengan cepat dan berkesan.

Sila klik video ini jika anda mahu atasi masalah rambut gugur anda.


Klik butang ini untuk membuat pesanan.

www.wasap.my/60122404057/SetRambutGugur

4 Punca Utama Mengapa Rambut Gugur

Rambut dikatakan sebagai mahkota wanita. Tak kisahlah wanita atau lelaki, bila ada masalah rambut gugur, mesti anda akan rasa risau. 

Ada banyak faktor yang boleh menyebabkan rambut gugur. Di sini Rihan sertakan empat punca yang biasa di hidapi ramai :-

1. Kulit Kepala yang Tidak Sihat

Rambut yang sihat dan cantik perlukan akar yang baik dan kuat. Jadi, adalah amat penting untuk pastikan yang kulit kepala anda sihat kerana ini akan membantu pertumbuhan rambut dengan baik.

Bersihkan kulit kepala 2-3 kali seminggu untuk mengekalkan kulit kepala yang bersih dan sihat. Juga untuk singkirkan sel-sel kulit mati pada kulit kepala yang boleh menghalang pertumbuhan rambut baru menggalakkan rambut gugur.

2. Perubahan Hormon

Ada kawan Rihan yang baru bersalin mengadu yang dia mengalami masalah rambut gugur. Bagi wanita yang baru lepas bersalin, Rihan percaya ramai yang mengalami masalah yang sama. Rihan pun pernah mengalaminya.

Pengambilan pil perancang juga boleh menyebabkan perubahan dalam hormon dan sebabkan rambut gugur.

Anda tak perlu risau. Ianya disebabkan oleh proses perubahan hormon yang berlaku. Bila hormon mula stabil, masalah rambut gugur ini juga akan berkurang.

3. Dandanan Rambut Berlebihan

Anda gemar mendandan rambut seperti  :-

- mengikat rambut secara ketat dengan kerap dan lama
- sering menggunakan pengering rambut
- suka mewarnakan rambut atau 
- selalu menggunakan krim dan gel rambut?

Ini semua juga boleh menyebakan akar rambut jadi rosak. Rambut akan menjadi nipis, rapuh, tidak kuat dan akhirnya akan anda mula mengalami masalah rambut gugur.

4. Stress

Stress juga salah satu penyebab rambut gugur. Banyak faktor yang boleh mempengaruhi dan menjadikan anda stress. Tekanan hidup, masalah kewangan, persekitaran adalah antara peyebab stress.

Bila anda stress, semua otot dibahagian leher dan kepala akan mengecut dan menyebabkan peredaran darah ke kepala terganggu. Akar rambut tidak mendapat bekalan nutrisi dan oksigen yang cukup dan ini menggalakkan rambut gugur.

Set Atasi Rambut Gugur

Rihan nak sarankan pada anda yang ada masalah rambut gugur untuk cuba Set Atasi Rambut Gugur ini.

1. ESP - Tambah Protein Dalam Diet

Rambut sebenarnya perlukan protein yang cukup untuk tumbuh dengan lebat, segar dan cantik. Rambut yang cukup protein akan tumbuh dengan sihat dan bermaya.

Antara sumber protein adalah kacang soya, daging dan ayam. Walau bagaimana pun, kebanyakan protein yang kita ambil dari sumber ini telah rosak teksturnya akibat haba yang kita gunakan ketika memasak.


Jadinya anda boleh ambil ESP ialah minuman protein yang akan membekalkan protein yang sangat tinggi kualitinya. Ia akan membantu penghasilan sel kulit dan rambut dengan baik dan sihat. Bila sel kulit baik, rambut anda juga akan sihat dan kuat dan tiada lagi rambut gugur.

Masalah rambut gugur anda akan dapat diatasi dengn cepat dan berkesan.

2 GLA Complex - Stabilkan Hormon

Cara atasi rambut gugur yang kedua ialah dengan menstabilkan hormon. Sebenarnya, pertumbuhan rambut kita juga dikawal oleh perubahan hormon.

GLA Complex boleh membantu menstabilkan hormon. Bila hormon anda stabil, masalah rambut gugur akan berkurang dan hilang.

Mengandungi vitamin E yang baik untuk rambut iaitu memperbaiki tekstur rambut dan mengelakkan rambut gugur.

3. B Complex - Kawal Stress

B Complex sangat digemari oleh ramai sebab sifat yang anti-stress. Ramai yang menggelarkan B Complex ini sebagai vitamin gembira.


Ia mengandungi 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan. Untuk masalah rambut gugur, B Compex boleh membantu dengan ;-

- membantu pembentukan rambut yang sihat
- Vitamin B yang cukup akan menguatkan akar rambut
- melancarkan peredaran darah dan memelihara saraf termasuk di kulit kepala

4. Vitalea - Nutrisi Yang Mencukupi

Kekurangan nutrisi juga akan menjadi penghalang kepada pertumbuhan rambut yang baik dan boleh menyebabkan rambut gugur.

Vitalea atau dipanggil  juga multi vitamin yang boleh bekalkan nutrisi dan mineral yang baik dan cukup untuk tubuh badan. Kandungan zat besi dan zink dalam Viitalea adalah mineral yang penting untuk dapatkan rambut yang sihat dan juga elak rambut gugur.

Sebab itulah penting untuk tubuh badan kita mendapat nutrisi dan mineral yang cukup. Kekurangan nutrisi yang berlarutan boleh sebabkan masalah rambut gugur semakin teruk dan akhirnya menjadi botak.

5. Revitalizing Shampoo - Suburkan Rambut dan Kulit Kepala

Prosante Revitalizing merupakan shampoo yang bagus untuk atasi masalah rambut gugur. Ia membantu menyegarkan dan mengimbangkan kulit kepala. 

Bila kulit kepala anda sihat dan bersih, rambut akan tumbuh dengan sihat, subur dan cantik. Bertindak sebagai tonik rambut dengan formula semulajadi yang berkesan untuk mengurangkan rambut gugur

Testimoni Berjaya Mengatasi Masalah Rambut Gugur

Masalah rambut gugur ini boleh diselesaikan jika betul caranya. Jom kita lihat mereka yang telah berjaya.

Testimoni 1

Disclaimer : Kesan produk adalah berbeza mengikut individu. Produk tidak bertujuan untuk merawat dan menyembuh. Namun, sudah ramai yang mendapat kesan yang baik.


Testimoni 2

Disclaimer : Kesan produk adalah berbeza mengikut individu. Produk tidak bertujuan untuk merawat dan menyembuh. Namun, sudah ramai yang mendapat kesan yang baik.

Testimoni 3

Disclaimer : Kesan produk adalah berbeza mengikut individu. Produk tidak bertujuan untuk merawat dan menyembuh. Namun, sudah ramai yang mendapat kesan yang baik.

Rihan dan Anda

Sebagai pengedar yang komited dan sentiasa ingin membantu, pastinya Rihan akan kongsikan dengan anda semua cara pengambilan Set Rambut Gugur ini dengan betul. Anda pasti gembira dengan kesannya.

Rihan sedia bantu anda untuk ikhtiar kesihatan yang lebih baik

Puan Yati yang sangat berpuas hati selepas merasai kesan positif selepas menggunakan Vivix
Bersama Pn Nor yang mengambil set tenaga untuk beliau dan suami.

Q & A

1. Kenapa anda perlu gunakan produk ini?

Produk ini telah berada di pasaran lebih daripada 102 tahun. Produk ini juga telah terbukti selamat dan berkesan untuk atasi masalah rambut gugur.

Ramai yang telah berjaya mengatasi masalah rambut gugur mereka bila menggunakan produk ini.

2. Kenapa ramai yang gagal walaupun dan cuba banyak produk?

Kebanyakan produk di pasaran mengandungi bahan kimia. Penggunaan produk-produk sebegini akan menyebabkan rambut cepat rosak dan akhirnya rambut gugur.

Produk ini adalah 100% semulajadi dan sememangnya bebas dari bahan kimia. Pengambilan secara betul dan konsisten akan membantu mengatasi masalah rambut gugur anda.

3. Berapakah masa yang diperlukan untuk nampak kesan yang positif?

Tempoh masa adalah tidak sama mengikut individu. Ada yang mengambil masa selama dua minggu. Ada juga yang telah mula mendapat kesan rambut gugur yang semakin berkurang hanya selepas satu minggu.

Pengambilan produk-produk ini akan turut memberi kesan positif yag lain seperti kulit yang cantik, badan semakin sihat dan kurang stress.

Pesanan dan Pertanyaan

Rambut gugur memang menyedihkan. Bila bangun pagi, nampak rambut di bantal. Bila menyapu pula, rambut banyak di lantai.

Anda kena bertindak cepat, jangan biarkan rambut gugur dan terus gugur. Risau lama-lama nanti jadi botak. 

Hubungi Rihan dengan klik button 'Order' di bawah sekarang untuk dapatkan Set Atasi Rambut Gugur, sebarang pertanyaan dan juga konsultansi percuma dari Rihan.

www.wasap.my/60122404057/SetRambutGugur







carian berkaitan : rambut gugur, masalah rambut gugur, cara atasi rambut gugur, cara atasi rambut gugur dengan cepat, cara atasi rambut gugur dengan berkesan, produk untuk rambut gugur, cara mudah atasi rambut gugur, atasi rambut gugur, kawal rambut gugur